Menü
Sepetiniz

250 TL VE ÜZERİ TÜM ALIŞVERİŞLERİNİZDE KARGONUZ ÜCRETSİZ

Aktardanal Chia Tohumu

Chia Tohumu
Chia Tohumu
Chia Tohumu
Chia Tohumu
Aktardanal Chia Tohumu
  • Stok Durumu: Stokta Var
  • Marka: Aktardanal
  • Ürün Kodu: akt0113
  • Ağırlık: 0.10Kg
  • Barkod: akt0113
Görüntüleme: 6124
30,00₺
Vergiler Hariç: 29,70₺

Chia Tohumu Ürünümüz 100 g ( yüz gramlık ) paketler halinde satılmaktadır.


Chia tohumu, ballıbabagil bitki familyasından gelen faydalı bir bitkidir, mineral, vitamin, omega-3 yağları ve protein bakımından çok zengindir. Güçlü bir lif ve antioksidan kaynağıdır. İltihap giderici, enerji arttırıcı ve sindirim sistemini rahatlatıcı özelliği vardır. Bazı kanser türlerinden koruduğuna dair çok sayıda araştırma bulunmaktadır. Ayrıca, kalp, kemik, diş ve cilt sağlığına iyi gelir, yaşlanmayı geciktirir. Düzenli chia tohumu tüketmenin diyabet riskini azalttığına dair çok sayıda araştırma bulunmaktadır. Hamilelikte kullanılabilir; ayrıca tohumlar ıslatılarak sade tüketilebildiği gibi pek çok yemekle birlikte kullanılabilir.


Chia tohumu nasıl yenir ve kullanılır?

Chia tohumları, tahıl, pirinç, yoğurt veya sebzeler üzerine kıyılmış veya tohum olarak serpilebilir; çok emicidir ve suya batırıldığında jelatinimsi bir doku geliştirir. Tohumları olduğu gibi yemeniz zarar vermez ama eğer onları ıslatırsanız “filizlendirirsiniz” ki bu da tohumu korumak için kullanılan “enzim inhibitörlerini” serbest bırakır. Bu sindirimi daha kolay hale getirir ve vücudunuz tohumların içindeki yoğun besinlere böylece erişebilir. Filizlenmiş tohumlar salatalara, sandviçlere, yemeklere eklenebilir.


Tohum çiğnenirse genellikle içindeki omega-3 yağları ve diğer besinler sindirim ve özümlemeye hazır hale gelmez. Vitamin ve minerallere ulaşmanın en iyi yolu tohumları öğütmek ya da ıslatmaktır. Chia tohumlarını ıslatmak için bir fincan suya yaklaşık 1.5 yemek kaşığı chia tohumu katın ve yaklaşık 1 saat bekletin.


Chia tohumu kendi ağırlığının 10 – 12 katı kadar su tutabildiğinden su kaybını önlemek için uygundur. Böylece özellikle sporcular ve yoğun fiziksel aktivitelerde bulunanlar için ideal bir besindir. Tohumları ıslatmadan tüketirseniz, sindirim sırasında vücuttaki suyu emebilir. Bu nedenle gün boyunca bol su içtiğinizden emin olun.

Bir diğer seçenek ise, chia tohumlarını bir karıştırıcıda parçalamaktır. Toz haline getirilen tohum, krep, ekmek, kek ve makarnalar gibi tariflerde kullanılabilir, pürelere katılabilir ve fırınlanmış ürünlere eklenebilir. Hem suyu hem de yağı emebilme yeteneklerinden dolayı sosları koyulaştırmak için kullanılabilir. Tohumları öğütmeden yenildiğinde enerji verir. Fakat dişlere ve boğaza yapışmaya eğilimli olacağından dikkat edilmesi gerekmektedir.


Chia tohumları, vejetaryenler ve veganlar için mükemmel bir protein kaynağıdır. Çoğu bitkisel gıdadan çok daha yüksek kalitede protein içerir. 3 çorba kaşığı su ile 1 çorba kaşığı chia tohumunu karıştırın ardından birkaç dakika bekletin. Yumurta yerine kullanılabilen bir jel oluşacaktır. Soya sütü ve ezilmiş badem ile chia tohumu pudingi yaparak protein alımınızı artırabilirsiniz. Chia tohumları antioksidan açısından zengindir, bozulmadan dört yıla kadar depolanabilirler.

Chia tohumu faydaları

Yaşlanmayı geciktirir

Cilt sağlığını korur

Sindirim sağlığını korur

Kalp sağlığını korur

Diyabet tedavisinde kullanılabilir

Enerji arttırır

Diş sağlığını korur

Metabolizma düzenleyicidir

Kemik sağlığını korur

Kanserle savaşır

Kilo vermeye yardımcıdır

Veganlar için protein kaynağıdır

Hamilelikte kullanılabilir

Süt yerine tüketilebilir

Gluten içermez

Chia tohumu zayıflatır mı?

Yüksek lifli gıdalar uzun süren tokluk hissine yol açar ve genellikle kalorilerde daha düşüktür. Chia tohumlarının lif içeriğinin yanı sıra yüksek seviyelerde omega-3-yağ asitleri ve alfa-linoleik asit kilo kaybı için yararlı olabilir. Lif bol miktarda su emer ve midede genişler, bu da doygunluğu arttırır ve gıda emilimini yavaşlatır. Chia tohumunun vücut ağırlığı üzerinde anlamlı bir etkisi bulunamamış olsa bile, iştahı azaltma özelliği ile diyet tamamlayıcısı olarak tüketilebilir.


Chia tohumları ayrıca en yüksek bitki bazlı protein kaynakları arasında yer alır. Bu, yağ yakmaya ve kan şekerini dengelemeye çalışanlar için tüketilmesinin başka bir nedenidir. Ayrıca chia tohumu, egzersiz yaparken kaybolan besinlerin bazılarının yerini doldurabilecek güçlü bir besindir.


Chia tohumu hangi hastalıklara iyi gelir?

Cilt sağlığını korur ve yaşlanmayı geciktirir

Chia tohumları antioksidan bakımından zengindir ve serbest radikal aktivitesinin % 70 kadarını durdurabilir. Antioksidanlar, cildin onarım sistemlerini hızlandırır ve hasarı önler. Ayrıca iltihap ve serbest radikal hasarı nedeniyle gelişen erken yaşlanmayı önleyebilir.


Sindirim sağlığını korur

Chia tohumunun % 40’ı liftir. Bağırsaktaki dost bakterileri besler, kabızlığı önler ve sindirimi düzenler. Midede jelatin benzeri bir madde oluşturarak bağırsaktaki probiyotiklerin büyümesini destekler. Ayrıca bir sindirim sistemi hastalığı olan ve düşük lifli beslenmeyle ilişkilendirilen Divertiküloz tedavisinde destekleyici olarak kullanılabilir.


Kalp sağlığını korur

Chia tohumlarının enflamasyonu tersine çevirme, kolesterolü ayarlama ve tansiyonu düşürme yeteneği, kalp sağlığı için son derece önemlidir. Ayrıca sürekli olarak chia tohumu tüketen bir kişinin damar sertliği geliştirmesi olasılığı daha azdır. Chia tohumundaki Omega-3 yağları, kan basıncını, trombozu, kötü kolesterolü, felci ve enflamasyonu azaltarak kalbi korur.


Bazı çalışmalar, chia tohumlarının kanın pıhtılaşmasını önleyici, virüs enfeksiyonlarına karşı koruyucu ve yağların oksidasyonunu yavaşlatıcı etkilerini ortaya çıkarmıştır. Chia tohumu yağda eriyen A, D, E ve K vitaminlerini emen bir yağ asidi olan linoleik asit bakımından zengindir. Chia tohumu soya proteini, yulaf ve frenkincirinden oluşan bir diyet ile birlikte alındığında kötü kolesterol ve trigliseritleri düşürebilir, iyi kolesterolü ve inflamasyonu azaltabilir.


Tip 2 diyabet riskini azaltabilir

Tip 2 diyabet hastalarıyla yapılan bir çalışma, chia tohumlarının kan basıncını ve iltihaplanmayı yeterli düzeyde azaltabildiğini göstermiştir. Şeker emilimini ve karbonhidratların enerjiye çevirilme sürecini yavaşlatır. Bu yavaş yanma süreci yüksek protein içeriği ile birlikte sürekli bir enerji artışına yol açar


Ayrıca yapılan bir araştırma, chia tohumlarının alfa-linolenik asit ve lif açısından zengin olması nedeniyle, diyabetin gelişiminde belirleyici iki faktör olan dislipidemi (kandaki aşırı yağ) ve insülin direnci gibi metabolik bozuklukları önlemeye yardımcı olabileceğini bulmuştur.


Kemikleri güçlendirir

Chia’nın içerdiği kalsiyum kemik gücünü ve kütlesini korumaya yardımcı olur. Chia ayrıca kemik sağlığı için başka bir önemli besin olan bor içerir. Bor, kemiklerin ve kasların sağlıklı gelişimi için kalsiyum, magnezyum, manganez ve fosforun vücut tarafından işlenmesine yardımcı olur. Düzenli fosfor alımı, osteoporoz riskini azaltmaktadır.


Chia tohumlarının bir porsiyonu önerilen günlük kalsiyum miktarının yaklaşık % 18’ine sahiptir. Bu çoğu süt ürününden yüksek bir orandır. Süt tüketmeyen insanlar için mükemmel bir kalsiyum kaynağı olarak düşünülmelidir.


Meme ve Rahim ağzı kanseri

Chia tohumları, bir omega-3 yağ asidi olan alfa lipoik asit (ALA) bakımından zengindir. Ala’nın hem meme hem de rahim ağzı kanserlerinde kanser hücrelerinin büyümesini sınırlandırdığı bulunmuştur. Ala’nın diğer kanser türleri üzerindeki etkilerini bulmak için daha fazla araştırma yapılması gerekiyorsa da giderek yaygın görülen bu tür kanser türleriyle mücadele eden kadınlar için dikkate alınmalıdır.


Diş sağlığını korur

Kalsiyum, fosfor, A vitamini ve çinko içeren chia tohumları dişlerinizi korumak için tüketebileceğiniz en faydalı besindir. Kalsiyum dişlerin yapı taşıdır ve diş sağlığı için gereklidir. Çinko, tartarı önler ve ağız mikroplarını ve bakterileri uzak tutar. Güçlü dişler ve sağlıklı bir ağız için A vitamini ve fosfor da çok önemlidir.


Hamilelikte faydaları

Hamilelik vücudun önemli besin maddelerini tüketebilir ve chia tohumları ihtiyaç duyulan enerji desteğini sağlarken kayıp besinlerin yerini alabilir.

Yüksek kan şekeri hamilelikte risk yaratabilir. Chia tohumları midede jelatin benzeri bir madde oluşturur. Bu madde, sindirimi yavaşlatır ve kan şekeri seviyesini sabit tutar.

Omega-3 yağ asitleri bebeğin beyin gelişimi için gereklidir. Balıklarda bulunma olasılığı olan civa içeriğinden kaçınmak için chia tohumları mükemmel bir alternatiftir.

Hamileliğin son üç ayında, uygun iskelet gelişimi için yeterli kalsiyum almak önemlidir. Chia tohumları sütten yaklaşık beş kat fazla kalsiyum içerir.

Chia’daki demir, oksijeni vücuttan geçiren kırmızı kan hücreleri için gereklidir.

Yorum Yap

Not: HTML'e dönüştürülmez!
Kötü İyi
Whatsapp